Tuesday, November 15, 2005

Cift Hurmali Kek



Bizim evde taze hurmayi babam cok sever, sonbahar aylarinda mutlaka mutfakta pembe tabak icinde uc bes tane turuncu hurma buludururdu. Arada sirada da anneannem ve ben ona yardim ederdik, yoksa hurmalar annemin gazabina ugrar ve copu boylardi:) Annemin hurmayla arasi yoktur, genelde daha egzotik meyvalar sever, hindistancevizi haric.
 
Bloglar Arasi Yemek'te bu ayin konusu hurma olunca, ben de burda eve hurma aldim. Kaliforniya'da taze hurma bulmak hic zor degil, ama en iyi hurmalar Japon marketlerinde; hem ucuz hem de daha taze oluyor... Bu arada ufak bir detayi atlamisim, megersem bu ayin konusu ramazanda yenen kuru hurmaymis, taze hurmalar da cope gitmesin diye cift hurmali bir kek tarifi denemeye karar verdim:) Degisik bir cay keki oldu. Tavsiye ederim, deneyiniz.
 
Bu arada merak ediyorum, bizim sirkette bu cuma bir yemek yarismasi var ve burda arkadaslarimla konusuyorduk, acaba Turkiye'de yemek yarismalari oluyor mu diye, bilgisi olan varsa lutfen yazsin. Illaki Mutfak dergisinde calismak gerekmiyor ki, yemek yarismasi duzenlemek icin...Neyse, cifte hurmali kekin tarifi asagida...

Cift Hurmali Kek

 
Eger benim gibi calisiyorsaniz, malzemelerinizi bir gun onceden hazirlarsaniz isiniz bayagi kolaylasir. Tabii ki sadece kuru malzemeleri (un, seker, tuz, gibi). Ben genelde kaselere ya da buz dolabi posetlerine koyuyorum. Keki yapacagim gun de televizyon programlarindaki gibi hersey hazir olmus oluyor! Yani usenmeyiniz sevgili arkadaslarim, onluklerinizin tozunu aliniz:) Haydi mutfaga!
 
3½ bardak elenmis un (790 gr)
1½ cay kasigi tuz (7.5ml)
2 cay kasigi kabartma tozu (baking powder) (10ml)
1 cay kasigi nutmeg (5ml)
2 bardak esmer seker (452 gr)
1 bardak eritilmis yag, oda sicakliginda (226gr)
4 yumurta, oda sicakliginda, hafifce cirpilmis
1/3 bardak rum (80 ml)
4 taze hurmanin puresi, yaklasik 2 bardak
2 bardak kavrulmus ceviz, iri parcalara kesilmis
2 bardak kuru hurma , 4'e bolunmus

Ocagi 350F'da (175C) isitin. Ben genelde eve gelir gelmez firini aciyorum, malzemeleri karistirken firin isiniyor ve en fazla yarim saatte kekler firina girmis oluyor.
   
Kek kalibini iyice yaglayip, un ile kaplayin, bunu da bir gun onceden yapabilirsiniz.
 
Un, tuz, kabartma tozu, nutmeg ve sekeri elekten gecirerek karistirin ve ortasinda bir kuyu acin.
 
Erimis tereyagi, yumurta, likor ve taze hurma puresini sira ile karistirin, cevizleri ve kuru hurmalari ilave edin. Spatula ile un gorunmeyinceye kadar karistirin.
 
Yaklasik bir saat pisirin. Kekin oldugunu anlamak icin ortasina bir kurdan batirin, kurdan eger temiz cikiyorsa olmus demektir. Kek soguduktan sonra uzerine pudra sekeri serpin, ben bir de sekerden yaptigim yapraklari koydum, ama vaktiniz yoksa bir iki tarcin cubugu da cok yakisir.




Orjinal tarif David LeBovitz'den....

3 comments:

Anonymous said...

Blogunuzu ilk kez ziyaret ediyorum.Hurma ye etkinliği sayesinde tanımış oldum.Kek harika görünüyor.Ellerinize sağlık

Anonymous said...

KEKINIZ SUPER GORUNUYOR ELLERINIZE SAGLIK ANCAK BIR SEY SORMAN ISTIYORUM SEKLI DE COK DEGISIK OLMUS KEK KALIBINDAN MI?

Baking Fairy said...

Oya'cim, kek kalibim Williams and Sonoma'dan aldim...
http://ww1.williams-sonoma.com/cat/pip.cfm?gids=sku3993557&pKey=cbkwfavi&root=shop&src=catcbkwfavi%7Cp1%7Crshop%2Fcatcbkwi%7Cp1%7Crshop%2Fpipcbkwspti%7Cg%7Ck46%7Cp%7Cs6386122